Bestuurswissel 2021-2022

Op 21 september 2021 neemt Egide Van Dingenen voor de vierde keer in zijn lange Rotary-carrière de taak van voorzitter van Rotary Aarschot op zich. Hij neemt hierbij de fakkel over van Notaris Danny Geerinckx die de club doorheen een zeer moeilijk jaar geloodst heeft.

Onder impuls van Danny is Rotary Aarschot blijven vergaderen ondanks alle mogelijke restricties door de corona-maatregelen. In het begin was het met vallen en opstaan. Zeker voor sommige leden was het vergaderen via Zoom niet altijd even makkelijk. Gelukkig was er altijd wel een dochter of zoon in de buurt om bij te springen als het scherm weer eens ‘raar’ deed, de microfoon van de pc niet wilde meewerken of er enkel een voorhoofd te zien was op het scherm. Maar het belangrijkste is dat ondanks alle covid-toestanden onze vriendschappen hebben standgehouden en zelfs nog versterkt zijn.

Rotary Club Aarschot – Bestuurswissel 2021-2022

Het was dan ook een zeer gemoedelijk en warm weerzien tijdens de eerste ‘echte’ vergaderingen. Dankzij de warme, gezellige sfeer was het heel makkelijk om enkele nieuwe kandidaat-leden te overtuigen dat Rotary Aarschot een solide, sterke club is die standvastig en consequent de 4 waarden van Rotary International in het hart draagt.

Tijdens de voorbije bestuurswissel bleek dan ook zeer duidelijk dat Rotary Aarschot op hetzelfde élan verder zal werken zoals voor de corona-crisis. In aanwezigheid van bijna 60 gasten werd John van Paassen aanvaard als nieuw volwaardig lid van onze club. Egide stelde zijn volledige nieuwe bestuur aan de club voor. En Apojo, voormalige Huize Eigen Haard, ontving uit handen van onze Past Voorzitter Danny Geerinckx een mooie donatie van € 2 500 voor de inrichting van een nieuwe ontspanningsruimte voor hun gasten/klanten.

Eerste bijna volledig vrouwelijk bestuur
Afin, toch bijna, als onze penningmeester Kris De Keyser zijn Schotse kilt uit de kast wil halen. Met Pascale Wienk als Protocol, Sabine Pitsi als secretaris en Caroline Meys als inkomend Voorzitter 2022-2023 zal het team van Egide Rotary Aarschot ook dit werkjaar met vaste hand sturen.

Toekomstplannen van Rotary Aarschot

Achter de schermen wordt er al gewerkt aan het opzetten van een toffe winter-actie, vergelijkbaar met onze voorbije Paasactie. En volgt er nog een leuke, meer sportieve winter-activiteit in onze regio. In de lente staat de succesvolle paasactie opnieuw op de planning.

Meer hierover later….